20 Ağustos 2012 Pazartesi

Tahinli Cevizli Kek


Müthiş bir lezzet!
Kesinlikle ani misafirler için not edilmesi gereken kurtarıcı bir tarif.
Bu keki ilk kez arkadaşım Gülçin'in evine kahvaltıya gittiğimizde yemiştim, sonra bir gün  tahinli kek burnumda tütüyor dediğimde kıyamayıp gelip bana kekinden yapmıştı hemen :) tabi yanında bir de tarifi yazıp verdi.
Ben de bu lezzeti herkes tatsın diye paylaşıyorum;

Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı yogurt
1 su bardagı sıvıyağ
1 kabartma tozu
2 vanilya
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı tahin
Un

Üzerine: Birkaç yemek kaşığı tahin

Ölçü olarak İkea'nın küçük boy su bardaklarını kullandım. Buna rağmen orta boy bir kek kalıbına ancak sığabiliyor. Küçük kek kalıbı kullanmamaya dikkat edin, aksi takdirde pişerken hamur fazla kabarıp fırının içine taşabiliyor malesef :(

Önce yumurta ve şeker çırpıcı ile çırpıyoruz. Mikser kullanmak yok, biraz kolumuz yorulacak :) Sonra sırası ile yogurt, sıvıyağ, tahin, kabartma tozu, vanilya ve unu ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. En son cevizi ekleyerek hazırladığımız karışımı sıvıyağ ile yağlanmış kek kalıbına döküyoruz. Hamurun üzerine birkaç kaşık tahin gezdiriyoruz ve  önceden ısıtılmış 170 derece fırında 45-50 dk pişiriyoruz.

Afiyetler olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder