13 Mart 2014 Perşembe

Uydurmasyon Patates Yatağında Somon

Ben aslında hiç yemek yapmayı bilmezdim.

Bilmezdim makarna ve yumurta dışında bir şey, haa pardon bi' de spesiyalim kısır :) Bu kadar yani, bilmezdim ve sevmezdim de. Acıkınca sandviç yapılırdı hemencecik bana göre.

Sonra evlendim ve sonra bana ne oldu, nasıl oldu anlamadım. İçimden bi Emine Beder bi Oktay Usta çıktı aniden :)  Makarnayı bile yapış yapış yapan ben, hünkar beğendiler falan yapmaya başladım. Yok, erkeğin kalbine giden yol midesinden geçtiği için değil, yani eşim öyle pek yemek yiyen biri değildir. Kendi özgür irademle mutfağa girdim yani ve çıkmak bilmedim :) :) 

Bi dünya yemek bloguna üye olmuş, her gün yepyeni bir tarif deniyordum. İşten eve gelir gelmez mutfağa girip sürekli bir şeyler pişiriyordum.  Sonra hızımı alamadım ben, şahsen, bizzat kendim tarif uydurmaya başladım :):):) 

Öyle böyle derken iki yılı aşkın süredir hemen her gün bir şeyler pişiriyorum. Hala bloglardan faydalanıyorum ama hiç bir tarifi birebir uygulayamıyorum, ya bir şeyini çıkarıyorum, ya bir baharat ekliyorum, kızartma olan tarifi fırınlayarak pişiriyorum gibi gibi.. Bu süre zarfında yemek yapmanın ne kadar keyifli bir şey olduğunu keşfettim. Yemek yapmadığım yıllarıma yanıyorum şu an:):):) Keşke doğar doğmaz mutfağa girseymişim diyorum :) 

Uydurmasyon tariflerimden patates yatağında somonu aşağıda huzurlarınıza sunuyorum :)



Malzemeler
- 2 dilim somon
- 1 orta boy patates
-1 kırmızı soğan
-2 diş sarımsak
-1 yemek kaşığı zeytinyağı
-Dağ kekiki
-Tuz
-Limon
-Su

Somonların üzerine tuz, karabiber ile tatlandırın ve 20 dakika dinlendirin. 180 derecedeki fırında 30-35 dakika pişirin.  

Bu arada somonumuz fırında pişerken biz de yatağını hazırlayalım. Zeytinyağını tavaya alalım, ince ince kıyılmış soğan ve sarımsağı ekleyerek kısık ateşte kavuralım. Ardından minik küpler şeklinde doğranmış patatesleri, tuzu ve dağ kekiğini de ekleyerek kavurmaya devam edelim. Tavaya yapışmaya başlayınca biraz sıcak su ekleyerek altını iyice kısalım ve tavanın kapağını kapatıp 5-10 dakika daha pişirelim. 

Somonlarımız piştikten sonra tabağa önce patatesli soğanlı sosu yayalım, üstüne somon dilimini yerleştirelim ve bir dilim limon sıkalım. Omega 3 kaynağımız servise hazırdır :) 

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder