19 Nisan 2014 Cumartesi

Canım Ekmeğim :)

Fırından çıkınca onu böyle sevdim gerçekten :) canım ekmeğim diye sevdim, nerdesye sarılıp öpecektim bile :) Bugüne kadar börek, poğaça, kurabiye birçok şey yaptım ve hepsini de çok keyifle yaptım ama ekmek yapmak çok hoş bir şey. Diğerlerinden daha fazla keyif ve mutluluk verdiği kesin derken ''abartıyor muyum acaba? altı üstü ekmek uzay mekiği değil'' diye soruyorum kendime.. Hayır, abartmıyorum! Bence hemen kalkıp bi ekmek yapın, çok iyi gelecek :) Ama sanki birazcık abartmış da olabilirim, hayatımda ilk kez ekmek yapıyorum da :) :) :)
Baştan söyleyeyim biraz uzun sürüyor, birazcık sabır gerekiyor. Ama 24 saatin sonunda aşağıdaki gibi nur topu gibi bi' ekmeğiniz oluyor :)


Tarifi iki gün önce Özge'nin Oltası'nda gördüm ve dün hemen yapmaya başladım. Tariften bahsederken 'daha önce hiç ekmek yapmamış olsanız bile bunu yapabilirsiniz, garanti veriyorum' diyordu, gerçekten de öyle oldu. Çünkü ekmeği yapmanın hiç bir zorluğu yok, yoğurmuyorsunuz bile. Tek zorluğu beklemek..

Malzemeler
 - 3 su bardağı un ( ben yarısını beyaz un, yarısını tam buğday unu olarak kullandım.)
- 1 çay kaşığı instant maya 
-1,5 tatlı kaşığı tuz
-1 su bardağı + 10 yemek kaşığı su
Bunların dışında tezgahı unlamak için mısır unu ve pişirmek için yağlı kağıda ihtiyacımız olacak.
Çukur bir kasenin içine tüm malzemeleri koyun ve elinizle veya tahta kaşık ile karıştırın. Öyle uzun uzun yoğurmayın ama sadece malzemeleri karıştırın en fazla bir dakika. Sonra üzerini streç film ile kaplayın ve  oda sıcaklığında 12-18 saat mayalanmaya bırakın. 
18 saatin sonunda hamurumuz baya baloncuklaşmış olacak, bu hali ile çok sevimli görünüyor :) Mısır unu ile unladığınız tezgaha mayalanmış hamuru dökün, sonra hamurun üzerini ve ellerinizi de biraz unlayın. Hamurun kenarlarını içe doğru katlayarak toparlayın. Üzerine tekrar streç film ile kaplayıp 15 dakika daha bekletin. 
Bu arada ekmeği pişireceğiniz kabı hazırlayabilirsiniz. Tarifte seramik veya döküm tencere de yapılabileceği söyleniyordu ama tencerelerimin plastik kulplarını çıkarmak zor geldiği için ben üçüncü alternatif olan borcamı tercih ettim. 2 litrelik yuvarlak kapaklı kase gibi olanlardan kullandım. 
Dinlenmiş  hamura yuvarlak şekil verip, pişireceğiniz kabın içine önce yağlı kağıdı sonra hamuru yerleştirin ve üzerine biraz daha mısır unu serpin. Dilerseniz benim yaptığım gibi bıçakla artı işareti yapabilirsiniz hamurun üzerine, pişerken fotoğraflarda gördüğünüz gibi açılıyor. Bu şekilde 2 saat daha bekliyor ama bu son beklemek gerçekten :)


2 saatlik sürenin bitmesine yarım saat kala fırınınızı 210 dereceye ayarlayıp ısıtın. Süre dolduğunda borcamın kapağını kapatıp fırına verin. 30 dakika sonra borcamın kapağını alın ve üstü açık bir şekilde 30 dakika daha pişirin. Çıkınca tel ızgaranın üzerine alıp bir süre dinlenemeye bırakın ama fazla da soğutmayın çünkü sıcak sıcak çooook lezzeti oluyor :) 
Pazar kahvaltısında yetiştirmek için hala vaktiniz var.. Hemen başlayın der ben :)

Mutlu haftasonları...

2 yorum:

  1. Süper süper, ben de ekmek yaparken acayip mutlu oluyorum. Kendi ekmeğini yapıyor olma fikrini çok seviyorum. Seninki süper olmuş gerçekten ellerine sağlık.

    YanıtlaSil