8 Nisan 2014 Salı

Ev Yapımı Fıstık Ezmesi :)

Kızlaaaaar toplanın Pazar kahvaltılarınız için çok fıstık bir tarifim var  :) hem çok pratik, hem çok lezzetli, hem farklı hem havalı bi tarif!


Aslında buna tarif bile denmez, ta evet evet bu sadece bi ta :):):) tarif olabilecek kadar uzun bile değil :):):) neyse bayık espiriyi okumamış gibi yapın ;)

Tek malzememiz tuzsuz fıstık, hepsi bu. Miktarı size ve rondonuzun boyutuna bağlı. Aslında bir su bardağı fıstıktan yeterli miktarda fıstık ezmesi oluyor ama benim rondom biraz geniş bir hazneye sahip. İçine az malzeme koyunca bıçakları boşa dönebiliyor o yüzden iki bardak fıstık ile yaptım. Şimdi gelelim fıstık ezmesinin yapılışına; fıstıkların kabuklarını ayıklıyoruz, rengi koyulaşmış olanları ayırıyoruz çünkü tadı acı olabilir. Kalan fıstıkları rondoya koyup, çalıştırıyoruz. Fıstıklar önce un gibi toz haline gelecek sonrasında yağı çıkıp sürülebilir bir kıvam alacak. ve fıstık ezmemiz hazır, hepsi bu kadar :) 

Marketlerde kavanozlarda satılan hazır fıstık ezmesi gibi hafif tatlı bir tat beklemeyin, çünkü içinde şeker, tatlandırıcı yok, hiç bir katkı maddesi yok, en sağlıklı hali ile sofranızda :) Yine de damak tadınıza uygun olmazsa bir miktar bal ile karıştırabilirsiniz.

Ben tarifi diyettedegilim 'in blogunda görüp denedim, takip etmeye devam ediyorum. Diğer sağlıklı tariflerini de deneyeceğim.

Afiyet olsun :)


-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder