9 Mart 2015 Pazartesi

Bi' tatlı bi' tuzlu

İki yeni kurabiye..
Birinin görüntüsü özellikle çocukları cezbedecek, diğeri ise tam akşam üstü mide kazınmalarına ideal çözüm olacak.
Ve ikisi de o kadar çabuk tüketilecek ki fotoğraf çekmeye bile vaktiniz olmayacak benim olmadığı gibi :) Elimdeki çok da net olmayan iki fotoğrafla tariflerini yazıyorum yine de, ileride görselleri değiştirmek ümidiyle :)



Kuş Yuvası Kurabiye

Malzemeler;

Bu kurabiye için en önemli malzeme sarımsak ezeceği :) Ben ikea'dan bu linkteki ezeceği aldım, metal olduğu için daha dayanıklı olduğunu düşündüm. Plastik olanları da mutfak eşyası satan mağazalarda bulabilirsiniz ama kurabiye hamuru biraz sert olduğu için  kırılabilir.


  • 125 gr tereyağ veya margarin
  • 1 yumurta
  • 1 vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2-2,5 su bardağı un
Üzeri için; ben evdeki vişne reçelini kullandım. Siz istediğiniz herhangi bir reçel veya marmelatı, renkli pasta süslerini veya biraz daha günaha girmeyi göze alıyorsanız nutellayı kullanabilirsiniz.



Un hariç tüm malzemeleri karıştırın, ardından yavaş yavaş unu ekleyip ele yapışmayacak bir kıvam alana kadar yoğurun. Sarımsak eziciye ceviz büyüklüğünde bir parça hamur koyup, şeritler halinde çıkan hamuru yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye daire şeklinde bırakın. Sonra ortasına elinizle veya minik bir kapak yardımı ile çukur açın. İç malzemeden uygun miktarda ekleyin. 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirin.

Dereotlu Peynirli Tuzlu Kurabiye

Malzemeler;

  • 2 yumurta ( birinin sarısı üzerine sürülecek)
  • 100 gr yumuşamış tereyağ veya margarin
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ezilmiş peynir
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Yarım demet dereotu
  • Peynirlerin tuzunun yeterli olmayacağınızı düşünürseniz bir miktar tuz
  • Aldığı kadar un
Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri karıştırın, yavaş yavaş unu ve kabartma tozunu ekleyerek yoğurun. Hamuru strech film ile sararak dolapta 20-30 dakika dinlendirin. Dinlenen hamurdan küçük parçalar kopararak dilediğiniz gibi şekil verin. Ben tırtıl kurabiye hamurunu kullanmayı tercih ettim. Tepsiye dizdiğiniz kurabiyelere fırça yardımı ile yumurta sarılarını sürün. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Bu arada yanına çay demlemeyi unutmayın :)

Afiyet olsun, kilo olmasın :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder